O nas
Samorządowe Przedszkole Nr 125 zostało założone
w 1970 roku.
Budynek Przedszkola znajduje się w Parku Tysiąclecia w otoczeniu zieleni, z dala od zbiegu uciążliwych ciągów komunikacyjnych.
Sam budynek placówki jest dwukondygnacyjny
o powierzchni użytkowej ponad 860m kw.
W budynku znajduje się kilka sal dydaktycznych
z przyłączonymi łazienkami
i innymi pomieszczeniami (szatnia, hol, kuchnia
i pozostałe pomieszczenia).
Oferta edukacyjna
Przedszkole pracuje zgodnie
z nową podstawą programową wychowania przedszkolnego
Posiada wykwalifikowaną kadrę pedagogiczną, która dba
o wysoki poziom zajęć wychowawczo
- dydaktycznych.
Swoja prace nauczyciele opierają na:
programie "Zanim będę uczniem" Elżbiety Tokarskiej
i Jolanty Kopały, który zajął
I miejsce w konkursie na najlepszy program wychowania przedszkolnego organizowany przez Centralny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli,
a jego patronem jest Minister Edukacji Narodowej oraz
programie "Nasze przedszkole" Małgorzaty Kwaśniewskiej, Wiesławy Żaby-Żabińskiej.
Stosujemy twórcze metody pracy wychowawczo-dydaktycznej.
Metodę Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej wspomagającą rozwój umysłowy
i zdolności matematyczne dzieci, kształcącą odporność emocjonalną potrzebną do pokonywania trudności, rozwijającą umiejętności matematyczne stosowane
w życiu codziennym
i w szkole.
Elementy metody Marii Kielar-Turskiej rozwijającą kompetencje komunikacyjną.
Metodę Dobrego Startu M. Bogdanowicz wprowadzającą dzieci
w świat czytania
i pisania.
Metodę Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne- wspomagającą psychoruchowy rozwój dzieci
i uaktywniającą "język ciała
i ruchu".
Gimnastykę twórczą Rudolfa Labana posługującą się różnymi formami ruchu, np. odkrywanie, naśladowanie, inscenizacja, mimika, pantomima, gimnastyka.
Pedagogikę Zabawy KLANZY – wykorzystującą ruch, taniec
i gest do integracji grupy dziecięcej, odprężenia, rozluźnienia, likwidacji napięć mięśni
i napięć psychicznych, ułatwiającą wejście
w grupę, poznanie otoczenia, umożliwiającą wszystkim wspólną, aktywną zabawę bez podziału na bawiących się
i obserwatorów.
Ponadto,
w zakresie działalności pedagogicznej,
nauczyciele realizują opracowany przez siebie program adaptacyjny umożliwiający łagodny start dziecka w przedszkolu oraz program wychowawczy i profilaktyczny.
Angażujemy się w realizacje dodatkowych programów zewnętrznych w tym: "Akademia Zdrowego Przedszkolaka", "Kubusiowi Przyjaciele Natury", "Mamo, tato, wolę wodę", „Akademia Aquafresh”
W przedszkolu zapewniamy systematyczną obserwację i diagnozę umiejętności dziecka oraz dostosowane do jego poziomu i możliwości formy pracy indywidualnej.
Staramy się rozpoznać predyspozycje i zainteresowania dziecka oraz doskonalić je i promować w przedszkolu i poza placówką.
Współpracujemy z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną umożliwiając dzieciom i rodzicom spotkania z psychologiem, logopedą. Przeprowadzane przez nich badania oraz odbywane konsultacje pomagają w rozpoznawaniu i właściwej ocenie możliwości rozwojowych wychowanków i ewentualnym podjęciu wczesnej interwencji specjalistycznej.
Nasze przedszkole jest placówką, która przede wszystkim, przygotowuje dzieci do podjęcia nauki w szkole, umożliwia wyrównywanie szans edukacyjnych wszystkim dzieciom, sprzyja akceptacji każdego dziecka, przeciwdziała izolacji społecznej i nietolerancji. Stwarza dzieciom możliwość kreatywnego myślenia, działania
i przeżywania, poznawania otaczającej rzeczywistości
i osiągnięcia samodzielności
w działaniu.